Logo and titles - Glavopoulos C.D. & Associates Inc: Professional Company of Loss Adjusters, Claim Assessors in Greece, Click here to go to our home page - (in Greek and English)
  |  ακολουθήστε μας :    

 
  Κεντρική σελίδα      Για εμάς arrow      Οι υπηρεσίες μας arrow      Χρήσιμα arrow      Επικοινωνιακά arrow      key e-services login      click to visit our pages in English in English  


 
 


Πανελλαδική κάλυψη : δείτε τις πόλεις στην Ελλάδα όπου άμεσα μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε.

Τις αναθέσεις εκτός Ελλάδος, τις εξυπηρετούμε μέσω του συνεργαζόμενου δικτύου των McLarens Global Claim Services.



click --> ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΗ : είναι πραγματική ή εικαζόμενη ; εκπόνηση Τεχνικής Εκθεσης Πραγματογνωμοσύνης με έλεγχο των ευρημάτων της ΔΕΔΔΗΕ (ΔΕΗ) και έλεγχο της διαδικασίας με βαση την οποία πιστοποιήθηκε η ρευματοκλοπή - υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου

click --> Ζημία δανειολήπτη : Τεχνική Εκθεση πραγματογνωμοσύνης που προσδιορίζει επακριβώς τη ζημία που έχει υποστεί ο δανειολήπτης


Αλλοι κωδικοί και σχήματα στην επιφάνεια των ελαστικών επιβατικών οχημάτων
(other codes and tire markings on passenger vehicle tire surface)

(αφορά το σημείο 17 στο παρακάτω σκαρίφημα του ελαστικού)

tire image map - click on a number in order to see the analytical description page for the number you selected and clicked. 1 : διαστάσεις ελαστικού 2 : δείκτης φορτίου ελαστικού, πχ. 79 = 437 κιλά 3 : δείκτης ταχύτητας ελαστικού, πχ. T = 190 χλμ/ώρα 4 : κωδικοποίηση κατά D.O.T. (Department Of Transportation ΗΠΑ) εργοστασίου κατασκευής και σειράς κατασκευής ελαστικού 5 : κωδικοποίηση ημερομηνίας κατασκευής ελαστικού 6 : Ευρωπαική πιστοποίηση βάσει ECE και ένδειξη χώρας πιστοποίησης ελαστικού 7 : μέγιστο φορτίο και μέγιστη πίεση ελαστικού 8 : περιγραφή υποστρώματος και κατασκευής ελαστικού 9 : κατάταξη ελαστικού ως προς δείκτη φθοράς πέλματος (TREADWARE πχ.160), δείκτη πρόσφυσης (TRACTION πχ.A) και δείκτη θερμοκρασίας (TEMPERATURE πχ.A) 10 : χώρα κατασκευής ελαστικού 11 : 'ενισχυμένο' ελαστικό 12 : ελαστικό 'χωρίς αεροθάλαμο' 13 : M+S = Mud & Snow = ελαστικό κατάλληλο για λάσπη και χιόνι 14 : κατασκευαστής ελαστικού - εμπορική ονομασία ελαστικού 15 : κωδικοποίηση σειράς ελαστικού από τον κατασκευαστή 16 : TWI (Tread Wear Indicator) = σημείο ελέγχου για την φθορά του πέλματος του ελαστικού 17 : other codes and tire markings on passenger vehicle tire surface = άλλοι κωδικοί και σχήματα στην επιφάνεια των ελαστικών επιβατικών οχημάτων


Αλλοι κωδικοί και σχήματα στην επιφάνεια των ελαστικών επιβατικών οχημάτων
(other codes and tire markings on passenger vehicle tire surface)

(αφορά το σημείο 17 στο παραπάνω σκαρίφημα του ελαστικού)


  • * : Το σύμβολο (*) υπάρχει σε ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων BMW

  • AM8 : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Aston Martin

  • AM9 : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Aston Martin

  • AMP : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Aston Martin

  • AMS : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Aston Martin

  • AO : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Audi

  • B : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Bentley

  • B1 : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Bentley

  • BC : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Bentley

  • BL : είναι ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Bentley

  • BLT : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρών) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) μαύρα εξερχόμενων πρός τα έξω σε σύγκριση με κανονικές πλευρικές πλαγιές του ελαστικό (Μαύρο υπερυψωμένα γράμματα / γράμματα).

  • BSL : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρών) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) μαύρα με ελαφρές εγκοπές (Μαύρα Γράμματα Οδοντωτό / Γράμματα) (Black Serrated Letters/Lettering).

  • BSS : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρών) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) μαύρες σκιασμένες (Black Serrated Lettering/Letters).

  • BST : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρών) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) μαύρες σκιασμένες (Black Serrated Lettering/Letters).

  • BSW : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρών) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) απλές μαύρες χαρακτήρες (Black Sidewall).

  • CN : ελαστικά που έχουν επισημανθεί με σήμα "CN" στην πλευρική πλευρά , είναι ελαστικά που κατασκευάζονται στην Κίνα (China).

  • DA : αυτά είναι τα ελαστικά οποία θεωρούνται "υποτιμημένα" από τους κατασκευαστές, με οπτικά ελαττώματα, τα οποία επισημαίνονται με το DA. Αυτά τα ελαττώματα μπορεί να μην έχουν καμία επίδραση στις ιδιότητες χρήσης.

  • DSB : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρά) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) σε αυτή την περίπτωση είναι τα γράμματα (χαρακτήρες) μαύρες σκιασμένες που τοποθετούνται διαγώνια (Diagonal Serrated Band).

  • ECOIMPACT : ειδικό σύστημα σε ορισμένα μοντέλα των ελαστικών Pirelli, με το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης ενέργειας και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

  • EL : είναι το "Extra-φορτίο" (extra load), διευκρινίζοντας τα ελαστικά που έχουν ενισχυθεί και έχουν υψηλό δείκτη φορτίου για οχήματα μεταφοράς. Μπορεί να έχει σήμανση και "RF" (ενισχυμένη-ενισχυμένο,ενισχυθεί) η "XL". Χρησιμοποιούνται για φορτηγά, μίνι βαν, SUV. Απαιτούν υψηλή πίεση αέρα για να έχουν μια υψηλή ικανότητα κύλισης. Προσοχή! "RF" χρησιμοποιείται από ορισμένους κατασκευαστές ελαστικών και "Runflat" (π.χ. Michelin).

  • EMT : συντομογραφία που χρησιμοποιείται για ένα ελαστικό με ικανότητες "Τεχνολογία Εκτεταμένης Κινητικότητας" (EMT) run-flat ελαστικά. Τα ελαστικά EMT μπορούν ακόμη και μετά από πλήρη απώλεια πίεσης αέρα να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι 80 km, με την ταχύτητα των 80 χλμ/ώρα. Το πλεονέκτημα αυτό είναι αρκετό για να φτάσουμε με ασφάλεια στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ.

  • ENWL : είναι ειδική σχεδίαση της γραφής (γραμματοσειρά) που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού με λευκά στενά γράμματα (Extra Narrow White Lettering/Letters).

  • F : είναι σύντομη για ελαστικά σχεδιασμένα (OEM) για μοντέλα αυτοκινήτων Ferrari

  • FP : ειδική προστασία ζάντας (Fringe Protector).

  • FR : τύπος ειδικής προστασίας ζάντας (Felgenrippe).

  • FSL : ειδική προστασία ζάντα (Felgenschutzleiste).

  • G/S : είναι ένας ειδικός σχεδιασμός στην πλευρά ελαστικού κοντά στην άκρη της ζάντας. Αυτά είναι τα ελαστικά που έχουν χρυσές ρίγες στο πλάι. Η συντομογραφία σημαίνει χρυσή ρίγα (Golden Stripe).

  • G1 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Renault

  • GRNX : ειδικό σύστημα των ελαστικών Michelin, έχοντας το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης ενέργειας και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

  • GW : σύντομη για "Gold Wing". (Μοτοσικλετών Honda Goldwing).

  • J : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Jaguar

  • JRS : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Jaguar

  • K1 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Ferrari

  • kPa (Kilopascal) : είναι μια μονάδα μέτρησης η οποία μετρά την πίεση του αέρα 1 kPa = 0,01 bar; 1 bar = 100 kPa.

  • L : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Lamborghini

  • LS : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Lotus

  • LT : σύμβολο που τοποθετείται πριν από το μέγεθος των ελαστικών για να δείξει ότι είναι ένα ενισχυμένο τύπο ελαστικού που χρησιμοποιείται συνήθως για εμπορικά οχήματα - όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, μικρά φορτηγά και ορισμένα οχήματα 4x4 (Light Truck).

  • M3 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων BMW M3

  • MC : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων McLaren

  • M/C : η σήμανση M/C δείχνει ότι αυτό είναι ελαστικό για μοτοσικλέτα. Αυτό το σήμα απαιτείται να βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού.

  • MC1 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων McLaren

  • MFS : ειδικός τύπος προστασίας ζάντας (Mit Felgenschutzleiste).

  • MFSL : η συντομογραφία αυτή αποτελεί το σήμα για “πλευρική προστασία της ζάντας” (στα γερμανικά: "mit Felgenschutzleiste") εμποδίζοντας τους τροχούς να χτυπήσουν τις άλλες επιφάνειες στις στροφές - για παράδειγμα, κράσπεδα, κλπ..

  • ML : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για ειδικές χρήσεις: βαριά μηχανήματα, στη κατασκευή και τη δασοκομία (στα αγγλικά: Mining and Logging). Να μην συγχέεται με το σύντομο εναλλακτικό ML που προέρχεται από το γερμανικό "Mit Leiste" - ελαστικά που έχουν μια λαστιχένια άκρη για την προστασία της άκρης της ζάντας.

  • MO : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Mercedes-Benz

  • MO Ext. : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Mercedes-Benz

  • MO1 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Mercedes-Benz

  • MOE : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Mercedes-Benz

  • MST : μετά την τοποθέτηση αυτού του ελαστικού, φαίνεται να έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που παρέχονται από τον κατασκευαστή. Aυτό επηρεάζει την συμπεριφορά και την οδηγική άνεση.

  • N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Porsche

  • NHS : ειδικά ελαστικά, μη συνιστώμενα για να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους (συντομογραφία για "Not for Highway Service")

  • NW, NWW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με στενές λευκές επιγραφές - (στενό λευκό τοίχο - Narrow White Wall).

  • NWS : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με στενές λευκές επιγραφές - (Narrow White Stripe).

  • OBL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με μαύρες περίγραμμένες επιγραφές – (περιγραμμένα μαύρα γράμματα - Outlined Black Lettering/Letters).

  • OGL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με χρυσές περιγραμμένες επιγραφές - (περιγραμμένα χρυσά γράμματα - Outlined Golden Lettering/Letter).

  • ORBL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού και περίγραμμένες με μαύρες επιγραφές ελαφρώς επιφανές (Outlined Raised Black Lettering/Letters).

  • ORWL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού και περίγραμμένες με λευκές επιγραφές ελαφρώς επιφανές (Outline Raised White Lettering/Letters).

  • OWL, OWLS, OWT : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με λευκές περίγραμμένες επιγραφές (Outline White Lettering/Letters).

  • Σήμα εμπρός / πίσω : σήμα που καθορίζεται από τον κατασκευαστή για να διευκολύνει τη σωστή τοποθέτηση των ελαστικών – εκείνα με την ένδειξη "front"/”μπρός” θα εγκατασταθεί στο μπροστινό και το με το "rear"/”πίσο” είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος.

  • P : αυτή η σήμανση είναι παρούσα σε μερικά ελαστικά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, ειδικά για τα αυτοκίνητα (ελαστικό επιβατικού αυτοκινήτου).

  • P Zero : η σήμανση παρούσσα πάνω στα ελαστικά κατασκευασμένα από τη Pirelli, μέρος της σειράς "P Zero - Nero, Rosso".

  • PR (Ply Rating) : (Αριθμός στρώσεων στο οποίο είναι κατασκευασμένο ένα ελαστικό). Σήμανση που χρησιμοποιείται μόνο για φορτηγά, που ορίζει διαφορετικές κατηγορίες επιτρεπόμενο βάρος. Στο παρελθόν, αυτή η σήμανση αναφερόταν στις πτυχώσεις σκελετού του ελαστικού. Ενα ελαστικό με το σήμα 8 PR έχει μεγαλύτερη κατηγορία βάρους από ένα ελαστικό σημασμένο με 6 PR.

  • PSWW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού (Pinstripe Whitewall).

  • RBL, RBT : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με μαύρες επιγραφές ελαφρώς εμφανείς (Raised Black Lettering/Letters).

  • RED : ελαστικά που έχουν κόκκινο πλευρικό τοίχωμα - (Red Sidewall).

  • RF, reinf : ελαστικά ενισχυμένα με δείκτη αυξημένου βάρους – (Reinforced).

  • RO1, RO2 : είναι ελαστικά που έχουν σχεδιασθεί για μοντέλα αυτοκινήτων Audi

  • ROBL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με ελαφρώς εξέχουσες μαύρες και περιγραμμένες επιγραφές (Raised Outlined Black Lettering/Letters).

  • ROWL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με ελαφρώς εξέχουσες λευκές περιγραμμένες επιγραφές. (Raised Outline White Lettering/Letters).

  • RPB : ειδική προστασία για ζάντες - (Rim Protection Bar).

  • RRBL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με λευκές επιγραφές ελαφρώς βυθισμένες και ελαφρώς εξέχουσες - (Recessed Raised Black Lettering/Letters).

  • RSB : ειδικός σχεδιασμός του ελαστικού, οι επιγραφές έχουν εκκολαφθεί στο πέλμα του ελαστικού - (Raised Serrated Band).

  • Run Flat : στην περίπτωση των ελαστικών τύπου Run-flat παρά την απώλεια πίεσης, το ελαστικό δεν αποκολλάται από τη ζάντα, παρέχοντας δυνατότητα να κυκλοφορεί μέχρι και 80 χιλιόμετρα απόσταση - αρκετά για να φτάσουμε στο επόμενο βουλκανιζατέρ. Το εν λόγω είδος ελαστικών έχει ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει να λειτουργεί ακόμη και αν σημειώθηκε κάποια βλάβη του ελαστικού. Ανάλογα με τη σοβαρότητα της βλάβης, ο οδηγός μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό, ή τουλάχιστον έως το πρώτο σερβίς.

  • Βασικές ονομασίες runflat:

    • ZP : για τα runflat ελαστικά Michelin

    • SSR : για τα runflat ελαστικά Continental

    • ROF : για τα runflat ελαστικά Dunlop και Goodyear

    • EMT : για τα runflat ελαστικά Dunlop και Goodyear

    • Run Flat : για τα runflat ελαστικά Pirelli

    • RFT : για τα runflat ελαστικά Bridgestone

    • BSR : για τα runflat ελαστικά Bridgestone

  • ελαστικό pax : εκτός από το σύστημα Zero Pressure, η Michelin έχει αναπτύξει το σύστημα PAX. Το ελαστικό PAX παρουσιάζει εξαιρετικά ανθεκτικά πλαϊνά στήριξης με ένα ενισχυμένο στοιχείο πολυμερούς. Πρόκειται για μια παραλλαγή του ελαστικού runflat.

  • RWL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με ελαφρώς εμφανείς λευκές επιγραφές - (Raised White Lettering/Letters).

  • SBL : ειδικός σχεδιασμός με μαύρες επιγραφές που έχουν εκκολαφθεί στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού - (Serrated Black Lettering/Letters).

  • Slick ελαστικά : ελαστικά τύπου "Slick" αντιπροσωπεύουν ελαστικά χωρίς προφίλ επί πέλματος. Αυτά τα ελαστικά έχουν ένα επίπεδο προφίλ προορίζονται αποκλειστικά για χρήση σε στεγνό ή ελαφρώς υγρό άσφαλτο.

  • SOWL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με εγκάρσιες λευκές επιγραφές - (Slanted Outlined White Lettering/Letters).

  • SRBL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με μαύρες επιγραφές ελαφρώς προεξέχοντες - (Serrated Raised Black Lettering/Letters).

  • SSR : ελαστικά με ιδιότητες έκτακτης ανάγκης (αυτοφερόμενα ελαστικά). Η SSR συντομογραφία σημαίνει "Self Supporting Run Flat" εκπροσωπόντας τα αυτοφερόμενα ελαστικά. Αυτά τα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί σε ένα σύστημα με ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα των ελαστικών , έτσι ώστε σε περίπτωση απώλειας της πίεσης, το ελαστικό διατηρεί το σχήμα του. Το αυτοφερόμενο ελαστικό εμποδίζει την ολίσθηση του ελαστικού από τη ζάντα κα την ολίσθηση επί της οδού σε περίπτωση απώλειας της πίεσης.

  • SVSB : ειδικός σχεδιασμός του ελαστικού, στο πέλμα του οποίου οι επιγραφές εκκολάφθηκαν.

  • SW : ελαστικά με στενότερο πλευρικό τοιχωμα λευκού χρώματος (Single White).

  • TL : ελαστικά άνευ αεροθαλάμου – (Tubeless).

  • TT : ελαστικά με αεροθαλάμο. (Tube Type).

  • TW : ελαστικά που κατασκευάζονται στην Ταϊβάν.

  • UHP : προκύπτει από τη φράση ultra-high-performance, που σημαίνει πολύ υψηλή απόδοση για περισσότερη ασφάλεια με πιο πλατιά ελαστικά. Χάρη στη μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, τα uhp ελαστικά προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση στο οδόστρωμα, περισσότερη ασφάλεια και εξαιρετικό χειρισμό. Τα κύρια οφέλη από τα uhp ελαστικά σε σύγκριση με τα συμβατικά ελαστικά περιλαμβάνουν μικρότερη απόσταση πέδησης, αυξημένη σταθερότητα στις στροφές, ακριβές στρίψιμο, καλύτερες αλλαγές κύκλου φορτίου, σπορ οδηγική άνεση, βελτιωμένες αλλαγές γραμμής και καλύτερη εμφάνιση.

  • V0 : είναι ελαστικά τα οποία είναι σχεδιασμένα για μοντέλα αυτοκινήτων Volkswagen, τα οποία έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές και απαιτήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Συνιστάται η τοποθέτηση 4 ίδιων ελαστικών, έτσι ώστε τα ελαστικά να χρησιμοποιούνται σε πλήρη δυναμικότητα και να παρέχουν τις επαρκείς επιδόσεις για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί. Τα ελαστικά μπορούν να τοποθετηθούν σε άλλα μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά αυτό δεν συνιστάται από τον κατασκευαστή.

  • Vmax : ρυθμιζόμενη ταχύτητα, ειδική προδιαγραφή για Tuning πρότυπα (περαιτέρω τροποποιημένα).

  • VSB : ειδικός σχεδιασμός του ελαστικού, οι επιγραφές εκκολάφθηκαν στο πέλμα του ελαστικού - (Vertical Serrated Band).

  • W/G : συντομογραφία για λευκό / χρυσό (White/Gold).

  • WL : είναι μια ειδική σχεδίαση της εξωτρικής πλευράς που βρίσκεται στο εξωτερικό του ελαστικού, προσδιορίζοντας ένα ελαστικό που διαθέτει άσπρα διακριτικά - (White Letters).

  • WLT : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με λευκές επιγραφές (White Letters).

  • WRL : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με λευκές επιγραφές ελαφρώς προεξέχουσες (White Raised Letters).

  • WS, WSS : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού με άσπρες ρίγες (White Stripe / White Side Sign).

  • WSW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού με το λευκό πλευρικό τοίχωμα - (White sidewall).

  • WW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού με το λευκό πλευρικό τοίχωμα - (White Wall).

  • WWW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού με μεγαλύτερο και λευκό τοίχωμα (Wide White Wall).

  • XL : ελαστικά ενισχυμένα με αυξημένο δείκτη βάρους (Extra Load).

  • XNW : ειδικός σχεδιασμός στο εξωτερικό του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού με πιό με στενό και λευκό πλευρικό τοίχωμα (Extra Narrow White).

  • Ελαστικά με καρφιά (καρφιά / νύχια) : τα καρφιά είναι από μέταλλο ή ατσάλι, τοποθετούνται στο προφίλ του ελαστικού και παραμένουν εκτός προφίλ περίπου 1.5 - 2.2 mm. Αυτά αποδίδουν την απόδοση πρόσφυσης του οχήματος σε ένα παγωμένο δρόμο, αλλά όχι και σε ξηρό οδόστρωμα το οποίο παραμορφώνεται πιο γρήγορα εξαιτίας αυτών των καρφιών. Η χρήση αυτών των ελαστικών επιτρέπεται μόνο σε ορισμένους χρόνους του έτους. Σε ορισμένα κράτη, η χρήση αυτών των ελαστικών απαγορεύονται αυστηρά και επιβάλλουν κάποιους περιορισμούς στην ταχύτητα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 80 km/h σε δρόμους και 100 km/h στην εθνική οδό. Τα ελαστικά με καρφιά επιτρέπονται μόνο για οχήματα έως 3.5 τόνους και πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα ελαστικά παράγουν έντονο θόρυβο κύλισης και η απόσταση φρεναρίσματος είναι μεγαλύτερη σε ξηρό οδόστρωμα.

  • Ελαστικά τύπου C : είναι τα ελαστικά με υψηλή χωρητικότητα φορτίου. Η σύντμηση "C" είναι το "εμπορικό". Αυτά είναι κατασκευασμένα για τα επαγγελματικά οχήματα. Μπορούν να είναι για φορτηγά, μεταφοράς, πλατφόρμες ή / και φορτηγά - οχήματα σε ταχύτητες συγκριτικά μικρές πρέπει να να μεταφέρει βαριά φορτία. Ελαστικά ενισχυμένα με πολυστρωματικά διοξειδίου του άνθρακα και είναι πιο βιώσιμα από τα ενισχυμένα ελαστικά.

  • Ελαστικά τύπου διαγώνιο (B) (από τα λινά BIAS): είναι αυτά τα ελαστικά στα οποία οι ενισχυτικές ίνες είναι διατεταγμένες προς την κατεύθυνση της πορείας του οχήματος. Είναι επίσης γνωστό ως ελαστικό BIAS. Αυτά τα ελαστικά έχουν δύο στόχους: Πρώτον, να ενισχύσουν το πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού εμποδίζοντας έτσι εξόγκωμα και σπάσιμό του. Δεύτερον, να ενισχύσουν την επιφάνεια και να σταθεροποιήσουν τις ρόδες για την αποφυγή κραδασμών. Φυσικά, είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί και να ελέγχεται η πίεση των ελαστικών. Το περίβλημα αυτών των ελαστικών αποτελείται από διαφορετικά υφάσματα: βαμβάκι, απομίμηση μετάξι, νάιλον - το νήμα τοποθετημένα εγκάρσια. Τα ελαστικά τύπου διαγώνιο μπορεί να είναι λιγότερο θορυβώδες από τα radial ελαστικά. Τα διαγώνια ελαστικά με κωδικό BIAS είναι το προκαταρκτικό στάδιο των radial ελαστικών. Ο σκελετός του ελαστικού εξακολουθεί να είναι διαγώνιου τύπου, αλλά λαμβάνει το αρχικό του σχήμα λόγω ενίσχυσης κατασκευασμένη από Kevlar. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι συνήθως νάιλον ή μετάξωτά καλώδια Kevlar.

  • Ελαστικά χαμηλού προφίλ : το ελαστικό που με μικρή αναλογία μεταξύ του ύψους και του πλάτους του πέλματος. Στην δεκαετία του '20 τα ελαστικά είχαν αναλογία ύψος-πλάτος περίπου 1:1 αντίστοιχα με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που έχουν 0,25:1. Λέγονται ελαστικά χαμηλού προφίλ όταν η αναλογία του ύψους των ελαστικών και το πλάτος είναι μικρότερο από 80%.

  • Ελάχιστο βάθος πέλματος : για αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες της Ευρώπης το ελάχιστο βάθος επιτρέπεται έως 1,6 mm. Αυτό το ελάχιστο πρέπει να διατηρείται σε ολόκληρη την επιφάνια ελαστικού. Όταν φτάσει στο βάθος αυτό αυξάνεται η απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους και ο κίνδυνος της υδρολίσθησης και η απόσταση πέδησης διπλασιάζεται σε σύγκριση με ένα νέο ελαστικό. Για λόγους ασφαλείας,για τα καλοκαιρινά ελαστικά θα πρέπει να αντικατασταθούν όταν το ελάχιστο βάθος πέλματος φτάνει τα 2 mm, για χειμερινά ελαστικά 4 mm, και σε φαρδιά ελαστικά 4 mm.

  • Ενισχυμένα ελαστικά : χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν μεγαλύτερο βάρος από τα κανονικά. Μπορούμε να τα αναγνωρίσουμε από την σήμανση RF (αγγλική λέξη "reinforced" ενισχυμένο) ή "XL" και "Extra Load" / "EL" . Χρησιμοποιούνται σε φορτηγά μεταφορών, μικρά λεωφορεία, 4x4 κλπ. Η τοποθέτηση ελαστικών στο όχημα δεν σημαίνει ότι έχουμε αυτόματα ένα υψηλότερο δείκτη βάρους, αλλά απαιτεί επίσης μια πολύ υψηλότερη πίεση στα ελαστικά. Για αυτό πρέπει να διαβάζουμε τα έγγραφα του οχήματος όπου αναφέρεται ο δείκτης βάρους.

  • Διόρθωση της Aυλάκωσης/Regroove : η διόρθωση αυλακώσεων σημαίνει δημιουργία νέων αυλακιών στο πέλμα που έχει φθαρεί σχεδόν στη βάση του. Μια διαδικασία η οποία εφαρμόζεται στα επαγγελματικά οχήματα. Η διόρθωση πρέπει να γίνει σε ειδικό εργαστήριο και όταν υπάρχουν τουλάχιστον 3mm του πρωτότυπου πέλματος παρατείνοντας έτσι την διάρκεια ζωής των ελαστικών - μία διόρθωση πολύ βαθειά μπορεί να προκαλέσει πρόωρη καταστροφή του ελαστικού. Η διόρθωση των αυλακώσεων δεν συνιστάται αν το πέλμα δείχνει μεγάλα σημάδια φθοράς.

  • Αναγομωμένα ελαστικά : συμβολίζονται με "R", "runderneuert", "retread" oder "retreaded". Η ημερομηνία της αναναγόμωσης συμβολίζεται με τον ίδιο τρόπο όπως και η ημερομηνία παραγωγής.

  • Μικτά ελαστικά : αν και δεν απαγορεύεται ρητά, οι ειδικοί και οι κατασκευαστές ελαστικών δεν συνιστούν την χρήση ελαστικών που θα παράγονται από διαφορετικούς κατασκευαστές και με διαφορετικά χαρακτηριστικά (Για παράδειγμα: εάν χρησιμοποιούμε δύο καλοκαιρινά ελαστικά και δύο χειμερινά τοποθετημένα στο ίδιο όχημα, η οδηγική ασφάλεια του οχήματος μπορεί να επηρεαστεί αρκετά, αυτά τα ελαστικά είναι σχεδιασμένα για να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές για κάθε σεζόν). Χρησιμοποιώντας καλοκαιρινά ελαστικά το χειμώνα σε ένα παγωμένο οδόστρωμα, οι άξονες θα μπλοκαριστούν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα το απότομο φρενάρισμα και το μπλοκάρισμα των τροχών. Επίσης, είναι εντελώς απαγορευμένη η τοποθέτηση των ελαστικών διαφορετικών μεγεθών, εκτός από την τοποθέτηση ρεζέρβας για εύκολη μετάβαση στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ.

  • Συστήματα ελαστικών και τροχών με ιδιότητες έκτακτης ανάγκης και σύστημα ελέγχου πίεσης : αυτά τα συστήματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή λόγω και του αυξανόμενου αριθμού των τύπων οχημάτων που είναι εργοστασιακά εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα ασφαλείας. Ενώ τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελέγχουν συνεχώς την πίεση των ελαστικών και την πτώση της πίεσης, προειδοποιώντας τον οδηγό αμέσως, τα ελαστικά εγγυώνται τη μέγιστη ασφάλεια σε περίπτωση σκασμένου ελαστικού και η ρεζέρβα γίνεται περιττή. Tα ελαστικά ασφάλειας σε τρύπημα, μπορούν να καλύψουν μέχρι και 200 km με μέγιστη ταχύτητα 80 km / h έως το επόμενο βουλκανιζατέρ. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη να αντικατασταθεί το ελαστικό που κλάταρε, υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χώρος στο πορτ-μπαγκάζ και το κόστος των καυσίμων είναι χαμηλότερο μετά από τη μείωση του βάρους. Το μειονέκτημα είναι ότι η σύγχρονη τεχνολογία συνεπάγεται πολύ περίπλοκα ηλεκτρονικά που δίνουν έμφαση σε αισθητήρες ασφάλειας έτσι ώστε η φροντίδα και η συντήρησή τους θα πρέπει να γίνεται μόνο από ειδικούς.

  • Φαρδιά ελαστικά : δεν υπάρχει σαφής ορισμός για αυτό το είδος των ελαστικών. Συνήθως είναι τα ελαστικά με ύψος πλευράς από 55 ή μικρότερη (π.χ. 205/55 R 16). Πλεονεκτήματα: σημαντική αύξηση της σταθερότητας του οχήματος, καλύτερη ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, διευκόλυνση των συστημάτων πέδησης, υψηλότερες ταχύτητες.

  • Κατεύθυνση τοποθέτησης : επικρατέστερο χαρακτηρισμοί είναι το "Rotation", "Drehrichtung", "Direction" με αντίστοιχο βέλος κατεύθυνσης στρέψης του τροχού.

  • Ελαστικά P (αμερικάνικος συμβολισμός π.χ. P 225/60 R 15) : επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούνε εάν αναφέρουν τον συμβολισμό ECE-R30. Εάν διαφέρει ο συμβολισμός από το ECE-R30 είναι υποχρεωμένος ο κατασκευαστής να επιβαιβεώσει γραπτώς την πιστότητα των ελαστικών με τον κανονισμό της ECE. Αυτή η βεβαίωση πρέπει να βρίσκεται στα χέρια του οδηγού. Εάν στα έγγραφα αναγράφονται ελαστικά "P" επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούνε και ελαστικά ECE-R 30. Με εξαίρεση ο συμβολισμός "P" στα ελαστικά να αναφέρεται και στην άδεια κυκλοφορίας.

  • Ελαστικά ZR και VR : εάν αναφέρονται στα έγγραφα του αυτοκινήτου επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν ελαστικά W (εώς 270 km/h) με ανάλογη αντοχή φορτίου εάν δεν ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας των 260 km/h και εάν δεν αναφέρονται επιπλέον περιορισμοί λόγου τύπου η κατασκευής του οχήματος. Σε περίπτωση αμφιβολίας θα πρέπει να ερωτηθεί ο κατασκευαστής των ελαστικών ή του αυτοκινήτου.

** τέλος άρθρου **

Επιστροφή στο κεντρικό μενού για τα ελαστικά


Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για το ενδιαφέρον που δείχνετε στην εταιρεία μας και στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Προσδοκούμε (όποτε εσείς το κρίνετε σκόπιμο) να σας προσφέρουμε τις υπηρεσίες αυτές δηλ. τις υπηρεσίες ενός εξειδικευμένου πραγματογνώμονα. Ελάτε σε επαφή μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

ΠΡΟΣΟΧΗ :

Το κείμενο της παρούσας σελίδας έχει γενικό ενημερωτικό χαρακτήρα. Το βρήκατε ενδιαφέρον ?. Στείλτε μας τα σχόλιά σας. Εμείς έχουμε καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε αυτό να είναι πλήρες και να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επειδή όμως οι συνθήκες εξελίσσονται διαρκώς, έτσι και η προετοιμασία όλων μας πρέπει να αναπροσαρμόζεται αντίστοιχα. Ζητήστε μας περισσότερες πληροφορίες.

   
 

μοιραστείτε το :


ΠΡΟΣΟΧΗ : Παρακαλούμε να έχετε πάντα υπ'όψη σας ότι η ερμηνεία του Νόμου και οι συσχετισμοί σχετικών Αρθρων του Νόμου και της Νομολογίας αποτελούν κατ' έξοχή γνωστικό αντικείμενο Νομικού Συμβούλου / Δικηγόρου.

Θα πρέπει επίσης να έχετε υπ'όψη σας ότι η συνεισφορά ενός εξειδικευμένου Πραγματογνώμονα / Τεχνικού Συμβούλου / Εκτιμητή, είναι πολλές φορές επιτακτική ανάγκη.





Γκλαβόπουλος Χ. Δ. και ΣΙΑ ΕΕ
Σύμβουλοι Μηχανικοί, Πραγματογνώμονες, Εκτιμητές

Βασ.Ολγας 223 (δείτε χάρτη), 54646 Θεσσαλονίκη
τηλ : 2310-424363, fax : 2310-424372, κινητό τηλ. 24ωρης επείγουσας επαφής : 6944-781777
Επικοινωνία μαζί μας, εγγραφείτε στο newsletter της εταιρείας μας, e-mail :

Πνευματικά δικαιώματα   Οροι Χρήσης του κόμβου μας   Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright © Γκλαβόπουλος Χ. Δ. και ΣΙΑ ΕΕ. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
logo with motto
λέξεις για αποδελτίωση : δικαστική, δικαστικές, Δικαστική, Δικαστικές, πραγματογνωμοσυνη, πραγματογνωμοσύνη, πραγματογνωμοσύνες, πραγματογνωμοσυνες, πραγματογνωμονες, πραγματογνώμονες, πραγματογνωμων, πραγματογνώμονας, πραγματογνωμονας, πραγματογνώμων, surveying, Protection, Indemnity, Marine, Inspections, ship, P&I Clubs, Marine Insurers, Cargo, Bunker, Salvage, Wreck, Removals, Floating Object, Environmental Loss, Collision And Grounding, P&I, Condition Surveys, H&M Inspections, φωτιά, φωτια, κλοπή, κλοπη, τροχαίο, τροχαιο, τροχαία, τροχαια, ατύχημα, ατυχημα, εργατικο, εργατικο, μεταφορά, μεταφορές, ηλεκτρονική απάτη, ηλεκτρονικη απατη, πολιτικές ταραχές, πολιτικες ταραχες, πλημμύρα, πλημμυρα, πυρκαγιά, πυρκαγια, πυρκαιά, πυρκαια, αρχική εστία και αιτία, αρχικη εστια και αιτια, σύγκρουση, συγκρουση, καταστροφή, καταστροφη, καταστροφές, καταστροφες, οικονομικές μελέτες, Loan Auditing, δάνεια, χρηματοδοτήσεις, CHF, ελβετικό, φράγκο, υπερχρεωμένα, νοικοκυριά, άρθρο 99, πτωχευτικός κώδικας, πτωχευτικού κώδικα, οικονομικες μελετες, Loan Auditing, δανεια, χρηματοδοτησεις, CHF, ελβετικο, φραγκο, υπερχρεωμενα, νοικοκυρια, αρθρο 99, πτωχευτικος κωδικας, πτωχευτικου κωδικα, εκτίμηση αξίας, εμπορική, εκτιμηση αξιας, εμπορικη, κατασκευαστική, κατασκευαστικη, κτιριακά, κτιριακα, κτιριακών, κτιριακων, κτίρια, κτιρια, ζημία, ζημίες, ζημια, ζημιες, αποζημίωση, αποζημιωση, τεχνικός σύμβουλος, τεχνικος συμβουλος, ασφαλιστικές, ασφαλιστικες, ασφαλιστική, ασφαλιστικη